NEFES ALMAK İSTİYORSAK
Mualla Akgün
Bugün Ödemişte;en büyük sorun nedir dediğimizde trafik sorunu önümüzde beklemektedir.Sokaklar caddeler iki yönlü araba ile park yapılmış durumda ortadan tek araba limit limite geçebilmektedir.
Sokaklarımızın planlanırken, geleceği görerek geniş olarak yapılmamsı nedeniyle sorun yaşıyoruz. En son otopark yapımı,2009 -2014 yılları arasında Belediye Başkanı Bekir Keskin döneminde yapılmıştır.Bende o dönem Belediye Meclis Üyesi olarak İmar komisyonu başkanlığını yürütüyordum. İş Bankası yanı, Bengisu katlı otoparkı ve Yıldızda,patates pazarı semtinde yapılan açık otoparktır.Kamulaştırma yapılarak yapılmıştır.
2014 yılında Büyükşehir yasası ile otopark gelirleri Büyükşehir yetkisi alanına girmiştir..İki Belediye Başkanı dönemi: Mahmut Badem ve Mehmet Eriş döneminde otopark yapılmamıştır. 1987 yılında çıkan otopark yönetmeliği otopark için toplanan paraların başka kaynaklara aktarılamamasını söylemektedir.Büyükşehirle birlikte koordineli otoparklar yapılması gerekmektedir.
Neden bu konuya giriş yaptınız diyebilirsiniz.Eski Hastanenin deprem güvenliği riskli yapının yıkılmasından sonra,Hastane yerinin alanı, imar planında yeşil alan olarak aynı dönem planlanmıştır.
Ödemişte benim görüşüme göre parklarımız yeşilden, gölge yapan ağaçtan uzak çıplaktır.Bu parkı,canlı yeşillikler içinde olacak şekilde planlama yapmalıyız.
Mülkiyeti maliye hazinesine ait olan eski hastane yeri 8000 m2 çıvarı, yeşil alan,hemen bitişiğinde 5000 m2 çıvarı sağlık alanı planlaması yapılmıştır.
Ödemişin göbeğinde merkez yerleşim alanlarına en yakın mesafede yeşil alan park yapılabilecek tek alandır.
Merkezde özellikle bitişik nizam yerleşimlerin olması kişi başına düşen yeşil alan miktarı 10 m2 altındadır.
İmar planlarımızda, yeşil alanlar gelişme alanlarına,cevre mahallelere kaydırılmıştır.
Parselin park ve yeşil alan kısmını ,GELECEK NESİLLERE NEFES ALDIRACAK şekilde planlamalıyız.
İlçede kişi başına düşen yeşil alanın 10 m2 arasında olmasını katkı sunacak mevcut ağaçların korunarak, dikilecek ağaçların boylarının oldukça uzun, mahalle ormanı denecek, vaziyette olabilecek yapraklarını dökmeyen her mevsim yeşilliğini koruyabilecek bir alan hayal ediyorum.
Gelecek nesillerin, torunlarımızın, insanların sağlığı için elzemdir. Doğru bir karar alınmıştır. Bu karardan dönülmemelidir. 2019 yılında bu alanla ilgili yine bir yazı yazmıştım.
Gençler çocuklar yaşlıların kaynaştığı mekanlar,grafit duvarlarla tarihe not düşmüş,kahramanlarımızı vecizeleriyle işleyebilir yeni nesillere görünür olarak aktarabiliriz.
İşte tam burada trafiğe bağlamak istiyorum.Bu alanın dört tarafının doğu batı kuzey güney yönlerinde, yol olması avantajını kullanabiliriz. Trafik ve otopark sorunumuz ana sorun olarak karşımızda durmaktadır. Ana cadde, Şükrü Saraçoğlu'na otopark giriş çıkış çıkış yapılamaz.
Doğu cephesi sigortalar sokaktan cep yaparak giriş çıkışları rahatlatır, altına otopark yaparak o bölgeyi ve merkeze gelecek araba trafiğini park ettirerek; Kent Merkezi trafik akışını çözebilir kalıcı çözüme adım atmış oluruz.
Şükrü Saraçoğlu caddesi güzergahında yapılacak tramvay hattı ile arabalar otoparka bırakılarak ulaşım sağlanabilir.
Maliyet analizinde yer üstü otoparkı çok ekonomik görülebilir, fakat kent planlamasında kısa vadeli çözümler, hiç bir zaman artı değer yaratmayacaktır.
Böyle bir planlama ile Ödemiş'i yıllar içinde yeşil alan ve trafik sorununa çözüm getirmiş oluruz. 11.01.2025