Türkiye’nin Beyaz Et Sektörü İhracatı Hızla Büyüyor
Türkiye’nin beyaz et sektörü ihracatı hızla büyüyor. Hastavuk Genel Müdürü Müfit Yavuz, 10. Tavukçuluk ve Teknolojileri...
Türkiye’nin beyaz et sektörü ihracatı hızla büyüyor. Hastavuk Genel Müdürü Müfit Yavuz, 10. Tavukçuluk ve Teknolojileri Uluslararası İhtisas Fuarı’nda yaptığı açıklamada, yaklaşık 100 milyon dolarlık bir ihracat hacmine sahip olduklarını ve Afrika gibi yeni pazarlara açılmayı hedeflediklerini belirtti.
Hastavuk, 10. Tavukçuluk ve Teknolojileri Uluslararası İhtisas Fuarı’na katılım gösterdi. Hastavuk Genel Müdürü Müfit Yavuz, fuarın yurtdışından gelen alıcıları Türkiye’ye çektiğini vurgulayarak, sektörün öneminin ve etkinliğinin son yıllarda arttığını ifade etti. Yavuz, “Bu fuara şu anda yaklaşık 50’ye yakın ülke katıldı. Yerli üreticilerimiz burada ekipmanlarını sergiliyor. Daha fazla ihracat hacmi elde etmeyi ve şirketlerimiz adına verimliliği artıracak bir fuar olmasını umuyorum” dedi.
Yavuz, “Şu anda şirket olarak 49 ülkeye ihracat yapıyoruz” diyerek Avrupa ve Uzakdoğu pazarlarıyla ilgili yoğun çalışmalar yürüttüklerini belirtti. Ayrıca ihracat hacimlerinin yaklaşık 100 milyon dolara ulaştığını ve yeni pazarlara açılmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Orta Doğu, Türki Cumhuriyetler, Rusya ve Kazakistan’a ağırlıklı olarak ihracat yaptıklarını belirten Yavuz, “Son iki yıldır Afrika pazarıyla da ilgileniyoruz. Afrika’da 5 ülkeye giriş yaptık” açıklamasında bulundu.
Yavuz, kuluçkalık yumurta pazarında da önemli bir hacme ulaştıklarını ve bu nedenle yurtdışında yatırım imkanlarının arttığını söyledi. Geçen yıl Gürcistan’da bir kuluçkahaneyi faaliyete geçirdiklerini ve bu yatırımlarının tüm pazarlarda devam edeceğini ifade etti.
Yavuz ayrıca, beyaz etin uygunluğu ve yüksek protein içeriği nedeniyle talebin arttığını belirtti ve beyaz et tüketiminin son yıllarda yaklaşık yüzde 15-20 oranında arttığını söyledi.
İHA