Türkiye internet istatistikleri

Değerli Küçük Menderes okuyucuları, İnternet, artık bizlerin vazgeçilmezi. Herkesin elinde telefon, herkes bir sosyal ağda, oyunda,...

Değerli Küçük Menderes okuyucuları,

İnternet, artık bizlerin vazgeçilmezi. Herkesin elinde telefon, herkes bir sosyal ağda, oyunda, alışverişte. Şimdi size TÜİK yani Türkiye İstatistik Kurumu’nun son verilerini ileteceğim.

TÜİK, bildiğiniz üzere resmi ve oldukça detaylı çalışan bir kurum. TÜİK’e göre 16-74 yaş aralığında yapmış olduğu istatistiklerde ilginç noktalar var. Bu grupta bulunan kişilerin internet kullanım oranları artmış. Mesela internet kullananların oranı, geçen yıl %72.9 iken bu sene %75.3 olarak gerçekleşmiş.

Bir başka önemli nokta ise artık internet bağlatan hane yani ev sayısı geçen yıla göre artmış. Bu artış ise %83.8 iken bu sene %88.3 olmuş. Ülkemizin nüfusunun 80 milyon olduğunu düşünürsek bu oranlar oldukça yüksek. Çok ilginç bir bilgi ise erkeklerin kadınlara oranla interneti daha çok kullandığı. Erkekler: %81.8 Kadınlar: %68.9.

Sosyal ağ, paylaşım, sohbet evet ama en çok da alışveriş sitelerine giriyoruz. Peki neler alınıyor hiç merak ettiniz mi? Onun da istatistiklerini paylaşayım ama şaşırdığım bir bilgi var burada. Erkekler, kadınlardan daha çok alışveriş yapıyor: %38.3 / %29.9

Peki neler satın alıyoruz internetten?

Giyim başta geliyor tabi ki. Spor malzemesi dahil %67.2 oranı ile başı çekiyor.

Seyahat ile ilgili harcamalar: %31.7

Gıda maddeleri ve günlük ihtiyaçların oranı: %27.4

Ev eşyası (Tüketici elektroniği hariç): %26.9

Elektronik araçlara harcadığımız oran: %20.3

Kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil) alışı: %20.2

Globalleşen dünyada alışveriş de artık internet üzerinden kolayca ve güvenli bir şekilde yapılıyor. E-ticarette şu anki cironun her sene arttığı ve çok daha yüksek oranlara ulaşacağı bir gerçek. Dolayısı ile firmalar da gerçek bir mağaza yerine sanal bir mağazaya da sahip olmak zorundalar.

Herkese teknoloji dolu günler dilerim.

Bakmadan Geçme