Okullara İmam Atanmasına Karşı Mücadele Büyüyor

ÇEDES projesi kapsamında, okullara gençler için faaliyetler organize etmek amacıyla atanan imamlara karşı tepkiler büyüyor. Söz...

ÇEDES projesi kapsamında, okullara gençler için faaliyetler organize etmek amacıyla atanan imamlara karşı tepkiler büyüyor. Söz konusu faaliyetin görünen amacı “öğrencilerin ahlakını ve manevi değerlerini yükseltmek” olsa da, laik ve seküler çevreler bunun laiklik ilkesini hiçe saydığını, öğrencilere “dini değerleri”, kimsenin fikri ve onayı alınmaksızın dayattığını düşünüyor.

Evrensel’den Dilek Omaklılar’ın haberine göre bu kişiler daha çok öğrencilerin halihazırda eşit olmayan koşullara maruz kaldığını, projenin de öğrencilerin arasındaki fikir farklılıklarını; ve projeye sıcak bakabilecek çevrelerle sıcak bakmayacak çevreleri birbirinden farklılaştırarak eşitsizliği büyüteceğini söylüyor.

Projeden rahatsız olan bazı muhafazakar odaklar da var. Bazı muhafazakar veliler, çocuklarını zaten kendi değerlerini esas alarak yetiştirdiklerini, dolayısıyla böyle bir projeye gerek olmadığını söylüyor.

Eğitimciler, okullara atanan söz konusu diyanet görevlilerinin çocukların içerisinde olduğu eğitim ve faaliyet kulüpleri üzerinde etkili olabileceğini, istemediği kulüpleri geçirmeyebileceğini veya bu kulüpleri kendi amaçları doğrultusunda değiştirebileceğini vurguluyor.

Eğitim sen başkanı Necla Kurul;”Siyasal iktidar ÇEDES projesi ile çocuklar ve gençlerin eğitimini araçsallaştırarak İslam dinini siyasallaştırmaya ve ticarileştirmeye devam ediyor. Her proje ile halkın vergileri belli hedeflere yönlendiriliyor. Okullar iktidar bloğunun arka bahçesi haline getirildi. Bu proje eğitime hiçbir katkı sağlamaz. Birincisi öğretmen ihtiyacı en az 200 bindir. Nitelikli bir eğitim için öğretmen başına ve derslik başına öğrenci sayısını düşürmek gerekir. Manevi danışmanlık eğitimin niteliğine katkı sağlamaz”diyerek projenin asıl amacının, hükümetin sahip olduğu zihniyeti çocuklara dayatmak ve bu zihniyetin kalıcı olmasını sağlamak olduğunu vurguluyor.

Bakmadan Geçme