OKUL MÜDÜRÜMÜZ MEHMET PEKDOĞAN'LA YAPILAN RÖPORTAJ
Mehmet Pekdoğan kimdir ?Bize kendinizi tanıtır mısınız? 9 Mayıs 1973, Ödemiş doğumluyum. İlkokulu ve ortaokulu Kayaköy'...
Mehmet Pekdoğan kimdir ?Bize kendinizi tanıtır mısınız?
9 Mayıs 1973, Ödemiş doğumluyum. İlkokulu ve ortaokulu Kayaköy’ de ; liseyi Ödemiş Anadolu Lisesinde okudum. Daha sonra Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesini bitirerek 1994 yılında mesleğe başladım. İlk görev yerim, Kars Sarıkamış’tı.1999 yılında Ödemiş’e tayin oldum. Ödemiş’te uzun yıllar Kaymakçı Türk Hava Kurumu İlköğretim Kurumu’nda görev yaptım.2009 yılından itibaren idarecilik yapıyorum. 2021 yılının temmuz ayında Hulusi Uçaçelik Anadolu Lisesi’ndeki müdürlük görevime atandım.
Okul müdürü olmanın nasıl bir duygu olduğunu aktarır mısınız?
İdareciliğin ilk basamağı müdür yardımcılığıdır.Müdür yardımcısı olunca okulda sadece ders işlenmediğini fark ediyorsun.Okulda dersin yanında yapılabilecek o kadar iş varmış ki onları tanımaya başlıyorsun. Okuldaki personelin ve öğretmenlerin kademeli maaşları ,öğretmenlerin izinleri, ders programının ayarlanması, okulun mali işleri, donatımı, boyası ,badanası, bahçesi ,derslikleri vb. hep idarecilerin sorumluluğundadır. Okul müdürü ;öğrenciden öğretmene, personelinden bahçesine, binasına kadar her şeyden sorumludur .Mevzuat dahilinde kararlarımı alıp sorumluluklarımı yerine getirmeye çalışıyorum. Okul adına verdiğin kararların sonucu güzel olunca mutlu oluyorum ve mesleki doyum yaşıyorum.
Öğretmenliği nasıl tanımlarsınız?
Karşındaki kitleyi etkileme sanatıdır.Öğretmenlik;çok bilmek ,bilgisi engin demek değildir. Herkesin bilgisi sınırlıdır,hiç kimse sınırsız bilgiye sahip değildir. Öğretmenliğin en güzel tarafı çocukların gözlerine bakarak onların o andaki ruh halini, derse hazır olup olmadıklarını anlama sanatıdır.Öğretmenlik, dersi anlatarak sınıftan çıkmak olmamalıdır.Öğretmen, öğrencileri derse hazırlayıp güdülerse öğrencilerden çok fazla verim alır, hem de çok şey değişir.
Hulusi Uçaçelik Anadolu Lisesi’nin eğitim sistemi hakkında bilgi verir misiniz?
Hulusi Uçaçelik Anadolu Lisesi bir Anadolu lisesidir.Anadolu lisesinin eğitim sistemi mevzuatta belirtilmiştir.Milli Eğitim sistemine uygun eğitim verilmektedir.
Hulusi Uçaçelik Anadolu Lisesi’nin geleceğe yönelik hedef ve projeleri nelerdir?
Hulusi Uçaçelik Anadolu Lisesi, geçmişi başarılarla ve gurur tablolarıyla dolu bir okuldur.Geçmişteki şartlarla şimdiki şartlar aynı değildir.Eskiden buraya gelen öğrenciler sınavla giriyordu ve en gözde okul konumundaydı.Bu okul Türkiye birincisi çıkardı.Hedefimiz tercih edilebilir bir okul haline dönüşmek.Başarısıyla kendinden söz ettiren bir okul olmak ve öğrencilerinin kaliteli, yüksek puanlı üniversitelerde eğitim gördüğü bir okul olmak istiyoruz.
Okulumuzun akademik,kültürel ve sportif alandaki başarı durumu hakkında neler söylemek istersiniz?
Sistem değiştikten sonra okulumuza gelmeye başlayan öğrencilerin akademik düzeyi düşmeye başladı. LGS benim için çok önemlidir.Öğrencilerin akademik başarısını bize gösterir. LGS’de okul ortalamamız 300 bin civarı. Bizim okulumuzun adını duyurmamız gereken sınav YKS’dir. YKS’ye giren kişi sayısı, LGS ‘ye giren kişi sayısının yaklaşık 3 katıdır. LGS ‘de 300 bininci sıraya giren bir öğrenci YKS’de 900 bininci sıraya düşüyor. Bu YKS için çok kötü bir sıralamadır.Akademik olarak başarımızdan tabi memnun değilim.Bir öğrenci kitlesinde akademik başarı iyi değilse sportif başarı yükseliyor.Geçen sene voleybolda ilçe 1.si olduk.Futbolda ve basketbolda derecemiz ;kickboks da şampiyonluğumuz var.Bunlar sportif olarak gurur duyduğumuz çok güzel başarılar. Anadolu liselerinin ilk hedefi, akademik olarak çocukların üniversiteye göndermektir.Biz ancak o zaman hedefimize ulaştığımızı düşünürüz.Bir Anadolu lisesi olarak elbet de sportif alandaki başarılarımızla da gurur duyuyoruz fakat akademik anlamdaki başarılarımız bizi daha çok gururlandıracaktır.
Öğrenci başarısını arttırmak amacıyla akademik olarak neler yapmaktasınız?
Bir öğrencinin başarılı olmasını gencin annesi ister,babası ister,müdürü ister ama başarılı olabilmek için ilk önce öğrencinin kendisinin buna inanması lazım . İyi yaşamak istemeyen bir insanı iyi yaşatamazsınız ,iyi eğitim almak istemeyen ya da eğitim almak istemeyen birisine de zorla eğitim veremezsiniz.Bu konuda öğrencilerin motivasyonunu arttırmaya ve gelecekteki kariyerlerinin ne kadar önemli olduğunun farkına varmalarını sağlamaya çalışıyoruz.Eğer öğrenci ;gelecekle ilgili kariyerinin , meslek ve sosyal hayatının önemini lise döneminde kavrarsa, lise eğitimine daha çok önem verir .Meslek seçiminde öğrencinin o mesleğe ait becerisinin olup olmadığının farkına varmasını sağlıyoruz..Gelecek kaygısının çocuklarda olmasını istiyoruz. Ben ne olacağım, ben 10 yıl sonra nerede olacağım? diye sormalarını istiyoruz.’’
Okul binamızdaki depreme karşı güçlendirme çalışması nedeniyle eğitim-öğretime başka okulda devam etmek zorunda kaldık. Yeniden okulumuzda olmak nasıl bir duygu?
Okul binamızın inşaatının bitip eğitim öğretime başlama tarihi 1996-1997’dir.Eski bir okul değildir.Güvenle durduğumuz bir okulun ne yazık ki depreme dayanıklı olmadığı ortaya çıkıyor. Bu da insanda hayal kırıklığı yaratıyor. Bakanlığımız tarafından okulumuzda bina güçlendirme çalışması yapıldı. 2023 yılının nisan ayında okulumuzu boşaltıp Ödemiş Anadolu Lisesi’ne geçtik.İkili eğitime geçmek sistemi bozuyor. Giriş –çıkış saatlerinin değişmesi, karanlıkta okuldan çıkmamız nedeniyle öğrencilerimiz motive olamıyordu.Eksikleri olsa da ocak ayının sonunda okulumuz bize teslim edildi.Şubat ayında okulumuza geçtik ve rahatladık. Çünkü; 8.30 da okul başlıyor,öğle arası var ve akşamüzeri 15.55 ‘te eğitim sona eriyor. Okulumuzda her şeyi özgürce, rahatça kullanabilirken orada rahatça kullanamıyorduk.En büyük motivasyonumuz, okul binamızdaki çalışmanın bir an önce bitmesi ve okulumuza dönmekti.
Okulumuzun şu anki fiziki durumu hakkında bize bilgi verir misiniz?Öğrencilerin rahat bir öğrenme ortamı bulmasını sağlamak için neler yapıyorsunuz?
Güçlendirme çalışması bittikten sonra okulumuzda şu anda 20 tanesi derslik olmak üzere yaklaşık 54 tane de bölüm var.20 dersliğin yanında çok amaçlı salon ,kütüphane,kantin ,görsel sanatlar,müzik odası ,rehberlik,BT sınıfı ,BT labaratuvarı gibi dersliklerin dışında bir sürü alternatif alan bulunuyor. Her şey yeniden yapıldı .Fiziki olarak öğrencilerin hiçbir durumda zorlanmadığı, eksikliğini duymadığı bir ortam var.Tabi yeterli değil, eksiklerimiz var. Onları da zamanla halledeceğiz.
Okulumuzdaki öğrencilerin akademik başarılarını takip etmek için kullandığınız ölçme ve değerlendirme yöntemleri nelerdir?
Ölçme ve değerlendirme, bir eğitimde olmazsa olmazdır.Çünkü öğrenciye ne öğrettiğimizi, öğrencinin hangi davranışları kazandığını görmek zorundayız.Hem idareciler hem de öğretmenler ölçme değerlendirme konusunda yeterli olmak zorundadır. Ölçme değerlendirme herkesin yapabileceği bir şey değildir. Sorulacak sorunun türü, şekli vb. bir sürü öğe vardır.Sınavların en uygun şekilde öğrencilere sunulması ve değerlendirilmesi gerekir.Her sınavdan sonra o dersin öğretmenleri oturup o sınavı analiz ederler: Ne sorduk? Öğrencilerden bize ne geldi?Öğrenciler en çok hangi soruları yapmış? Öğrenciler en çok hangi soruda zorlanmış?sorularının değerlendirmesini yaparlar. Öğrencilere dönüt verip tavsiyede bulunmak zorundayız ki öğrencinin eksiği kalmasın. Ortak sınavların amacı tüm gençlerin aynı eğitimi almasıdır.
Son olarak eklemek istediğiniz düşünceleriniz var mı?
Okulda eğitim öğretimin yanında gençlerimizin etkin olduğu projelerimiz var:”Yarınlara İz Bırak okul gazetemiz, Tübitak,Teknofest,Dilimizin Zenginlikleri”gibi projeler bunlardan bazılarıdır. Okulun sadece derslere girilip çıkılan bir yer olmaması lazım.Biz, öğrencilerin etkinliklere istekle katılmalarını bekleriz ve etkinliklere katılanların sayısının artmasını istiyoruz.Yapılan bu çalışmalar gençlere öz güven kazandırır,öğrencinin okula bağlılığını arttırır ve öğrenciye bilinç kazandırır.Gençlerimizin merak duyan,heyecanlanan bireyler olmalarını istiyoruz.RÖPORTAJI YAPAN ÖĞRENCİLER: 9-A SABRİYE ÇİFTÇİ ,9-A İCLAL AYDIN
HULUSİ UÇAÇELİK ANADOLU LİSESİ