Öğrenciler afetzede çocuklar için konteyner tasarladı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü ve TMMOB İç Mimarlar Odası İzmir Şubesi iş birliğinde gerçekleştirilen...
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü ve TMMOB İç Mimarlar Odası İzmir Şubesi iş birliğinde gerçekleştirilen “Deprem Sonrası Çocuk Dostu Konteyner Tasarım ve Uygulaması” adlı sosyal sorumluluk projesi kapsamında, öğrenciler depremzede çocuklar için konteyner tasarımları yaptı. Ortaya çıkan 4 farklı projede, öğrencilere hem ders çalışabilecekleri bir alan hem de farklı aktivitelerle keyifli vakit geçirmelerini sağlamayı hedeflendi.
Kahramanmaraş merkezli depremler sonrasında, öğrenciler 7-10 ve 10-15 yaş grubu çocuklar için konteyner içerisinde oluşturulan eğitim, oyun ve terapi alanları projeleri üretildi. Proje kapsamında lisans ve lisansüstü öğrencileri, tasarımlarını TMMOB İç mimarlar Odası İzmir Şubesi’nde sundu. Proje Koordinatörleri İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gülnur Ballice ve İç Mimar Pınar Erdil’in yanı sıra İç Mimarlar Odası İzmir Şube Başkanı Burcu Yazgan, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ile Psikolog Nur Erdil de projede danışman olarak yer aldı. Öğrenciler, bahar dönemi sonunda bu araştırmaların farklı platformlarda paylaşılmasını amaçlıyor.
“İZOLE OLABİLİYOR”
Narmin Hasanova ve Zeynep Burcu Deniz’in projesi “Öğrenerek İyileşelim”de, çok fonksiyonlu ve teknoloji kullanımının olduğu bir konteyner tasarlandı. Derslik ve aktivite alanı olarak ikiye ayrılan konteynerde katlanabilir masalar ile 3 farklı kullanım seçeneği sunuldu. Sürgülü beyaz tahta yüzeylerden oluşan kapı sistemi sayesinde ise derslik alanı diğer alanlardan izole olabiliyor.
“Mini Okul” adlı projede ise Öykü Soybelli ve Gülümnaz Karahan, sürdürülebilirlik kriterlerine önem vererek akrilik masa ve sandalyeler ile ahşap modüler oturma ünitelerinin yanı sıra döşemede linolyum malzemesini kullandı. Üzerine eklenen güneş panelleri sayesinde ise konteyner kendi elektriğini üretebiliyor.