• Haberler
  • Gündem
  • Ödemiş Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencileri Dijital Oyun Geliştiriyor

Ödemiş Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencileri Dijital Oyun Geliştiriyor

Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğü tarafından, Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerine yönelik şubat ayında başlatılan...

Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğü tarafından, Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerine yönelik şubat ayında başlatılan Dijital Oyun Yarışmasına, Ödemiş Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri de katılım sağladı.

 

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Turan Katırcıoğlu danışmanlığında, 6. sınıf öğrencisi Miral Kerem Özcan ve 7. sınıf öğrencisi Yavuz Demir tarafından oluşturulan Luna Studios takımı, yarışmaya “Neil’s Shift” isimli macera türündeki 2D platform oyunu ile katılıyorlar.

 

Ön başvuru sürecini başarıyla geçen ve finale kalan takım, 27 Haziran’daki ikinci aşama başvurusu öncesinde, oyunun tasarım ve kodlamasını büyük ölçüde tamamladıklarını ve test aşamasına geçtiklerini belirtti.

 

Takım Danışmanı Turan Katırcıoğlu: “Bakanlığımızın Özel Eğitim ve Rehberlik Genel müdürlüğü tarafından düzenlenen bu yarışmaya, bu alana ilgi duyan iki öğrencimiz ile katılım sağladık. Bilindiği üzere dijital dünya ve teknolojileri hızlı bir şekilde gelişmekte ve etkileri sosyal yaşama da yansımaktadır. Bu sektörde büyük bir yer kaplayan dijital oyun endüstrisi ise, insanların günlük eğlence anlayışlarını, sosyal çevrelerini, iletişim kurma biçimlerini, eğitim ve öğrenmelerini ve daha birçok öğeyi etkilemektedir. Öte yandan, dijital oyun tasarımı süreci; hazırlık, planlama, tasarım, kodlama, üretim, yayınlama gibi birçok aşaması bulunan, zahmetli, özel yetenek ve bilgi düzeyi gerektiren bir sektördür. Bu yarışmaya katılım sağlayarak, öğrencilerimizin, tasarım, modelleme ve programlama becerilerinin gelişmesini, yaratıcılıklarını artırmalarını, girişimcilik ve üretim kabiliyetlerinin kuvvetlenmesini, oyun tasarımı sürecini amatör ve meraklı bir ruhla destekleyip deneyim kazanmalarını amaçladık.”

 

Öğrenci Miral Kerem Özcan: “Yarışmaya, havacılık-uzay ve iklim değişikliği teması ile katılıyoruz. Unity platformu üzerinde tasarlayıp kodladığımız oyunumuz, 2035 yılında geçiyor. Oyunun hikayesi; dünyada yaşanan iklim krizi ve buna bağlı kaynak yetersizliği sebebiyle, Neil Gagarin isimli astronotun, kaynak aramak ve farklı karbon yutakları bulmak amacıyla uzaya yolculuğunu konu alıyor. Kahramanımızın adı, dünya uzay tarihine damga vurmuş iki önemli astronottan geliyor; Nail Armstrong ve Yuri Gagarin. İtalyanca da ay anlamına gelen luna kelimesi de takımımızın adını oluşturmakta. Tasarlamış olduğumuz oyun ile Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarına ve özellikle iklim krizine dikkat çekmeyi amaçlıyoruz.”

 

Öğrenci Yavuz Demir: “BİLSEM’de edindiğimiz bilgi ve becerilerin yanı sıra yazılım alanına ayrıca ilgi duyuyorum. Oyun sektörü ve teknolojileri de ilgi alanıma giriyor. Dijital oyun geliştiriciliği bir ekip işi ve programlama dışında, grafik tasarım, ses tasarımı, pazarlama gibi farklı süreçlerin birleşiminden oluşmakta. Ayrıca teknolojiye bağlı olarak da çok hızlı gelişmekte. Bu açıdan, oyun tasarımı eğitimlerinin artmasını, bu gelişmenin gerisinde kalmamasını ümit ediyorum. Yarışma sonrasında oyunumuzu geliştirmeye devam etmeyi ve hatta farklı oyunlar tasarlamayı düşünüyoruz. Bize destek veren, bu konuda ufkumuzu açmamızı sağlayan ve yol gösteren herkese teşekkür ediyoruz.”

Özcan ÇETİN

 

Bakmadan Geçme