Karabağlar Belediyesi’nden dijitalleşme

Birçok hizmeti dijitalleştiren Karabağlar Belediyesi, iş yeri ruhsat denetimlerinin daha hızlı gerçekleştirilebilmesi için Zabıta ve Ruhsat...

Birçok hizmeti dijitalleştiren Karabağlar Belediyesi, iş yeri ruhsat denetimlerinin daha hızlı gerçekleştirilebilmesi için Zabıta ve Ruhsat müdürlüğü ekiplerine “tek tuş” kolaylığı da sağladı. Bu çercevede Dijital Arşiv Sistemi”nde “İşyeri Ruhsat Arşivi İnceleme” uygulaması hayata geçirilerek, ekipler iş yeri ruhsat bilgilerine tek tuşla ulaşabilecek.

Karabağlar Belediyesi arşivinin dijitalleştirme çalışmalarına, Arşiv Müdürlüğü tarafından sürdürülüyor. Bu kapsamda İmar, Mali Hizmetler, Yapı Kontrol, Plan Proje müdürlüklerindeki milyonlarca belge taranıp sisteme işlendi. Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ndeki iş yeri ruhsat arşiv dosyalarının da Arşiv Yönetim Sistemi’ne (AYS) aktarılmasıyla, belediye arşivinde dijitalleştirilen belge sayısı yaklaşık 14 milyonu geçti.

Konuyla ilgili konuşan Karabağlar Belediye Başkanı Muhittin Selvitopu, zamandan ve kırtasiye  giderlerinden tasarruf olanağı sağlayan dijitalleşme çalışmalarının, vatandaşlara daha sağlıklı ve nitelikli hizmet vermenin önünü açtığını ifade etti. Karabağlar Belediyesi’nin bu konuda öncü yerel yönetimlerden olduğunu vurgulayan Başkan Selvitopu, “Dijitalleştirilen belge sayısının 14 milyonu geçmesi bunun en önemli göstergesi. Artık yetkilendirilmiş personelimiz ve vatandaşımız, arşiv belgelerine elektronik ortamda kolayca ve hızlı bir şekilde ulaşabiliyor. E-arşiv, E-imar, E-Eksper gibi uygulamalara ek olarak kısa süre içerisinde daha yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanacak E-Ruhsat uygulamasıyla, Karabağlar Belediyesi vatandaşın ayağına hizmet götürmeye devam edecek” açıklamalarında bulundu.

 

Haber Merkezi

Bakmadan Geçme