• Haberler
  • Çevre
  • İzmir’in Tarihi Raylı Sistem Yatırımı Hızla İlerliyor

İzmir’in Tarihi Raylı Sistem Yatırımı Hızla İlerliyor

  İzmir tarihindeki en büyük raylı sistem yatırımı olan Üçyol-Buca metro hattındaki çalışmalar büyük bir hızla...

 

İzmir tarihindeki en büyük raylı sistem yatırımı olan Üçyol-Buca metro hattındaki çalışmalar büyük bir hızla sürdürülüyor. Narlıdere Metrosu’nda görevini tamamlayan ve “dev köstebek” olarak anılan tünel açma makinesi (TBM), artık Buca Metrosu için hazırlıklara başladı. Bu büyük kazıcı, montaj işlemlerinin tamamlanmasının ardından General Asım Gündüz İstasyonu’nun inşa edileceği şantiyeye taşınacak. Bu büyük projede gece gündüz demeden çalışmalar devam ediyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi kaynaklarıyla gerçekleştirdiği Buca Metrosu’nun tünel kazma işlemleri için kullanılacak TBM’lerin kurulum çalışmaları hızla ilerliyor. İlk olarak kurulan ve “dev köstebek” olarak adlandırılan TBM’nin ardından, Narlıdere Metro hattında kullanılan TBM de Buca’ya taşınmaya başlandı. İzmir Büyükşehir Belediyesi zabıta ekiplerinin trafik akışını minimum seviyede etkileyecek önlemler aldığı saatlerde taşıma işlemi gerçekleştiriliyor.

Haber

Üçyol-Buca metro hattında toplamda dört ayrı TBM çalışacak. İlk olarak General Asım Gündüz İstasyonu ile Üçyol İstasyonu arasındaki tünelleri açmak için kullanılacak olan TBM’ler, daha sonra Buca Koop İstasyonu ile Çamlıkule İstasyonu arasında çalışmalarına devam edecekler. Aynı zamanda diğer iki TBM, Buca Koop İstasyonu ile General Asım Gündüz İstasyonu arasındaki tünelleri kazacaklar. Bu büyük tünel açma makineleri, 100 metre uzunluğunda, 6,6 metre çapında ve 450 ton ağırlığında olmaları sayesinde tünel kazı işlemlerini hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştiriyorlar. TBM’ler, sert kaya zemin koşullarına kolayca uyum sağlayabilen çok yönlü kesici başlıklarıyla dikkat çekiyorlar.

Buca Metrosu projesi kapsamında çalışmalar hızla sürdürülüyor. Bu 13,5 kilometrelik metro hattı, Üçyol İstasyonu’nda mevcut metro hattıyla ve Şirinyer’de İZBAN hattıyla entegre olacak. Bu hat üzerinde tren setleri sürücüsüz olarak hizmet verecek. Ayrıca, yaklaşık 305 milyon Euro değerinde araç alımı yapılacak ve Dokuz Eylül Üniversitesi istasyonunda 240 araçlık bir otopark bulunacak. Buca Metrosu işletmeye açıldığında günlük yolcu sayısının 400 bin kişi olması bekleniyor.

HABER MERKEZİ

Bakmadan Geçme