İzmir'in 'dijital' haritası ortaya çıkıyor
Türkiye'de Oda-Borsa bünyesinde kurulan ilk Dijital Dönüşüm Ofisi, İzmir Ticaret Odası bünyesinde çalışmalarına başladı. İzmir'in dijital...
Türkiye’de Oda-Borsa bünyesinde kurulan ilk Dijital Dönüşüm Ofisi, İzmir Ticaret Odası bünyesinde çalışmalarına başladı. İzmir’in dijital dönüşümde mevcut durumu, fırsatlar, tehditler, güçlü ve zayıf yönlerine dayalı çıktılar elde edilecek, İzmir’in ticaret hayatının dijital dönüşümünü sağlamak üzer uygun içerik ve programlar geliştirilecek.
YENİ İŞ MODELLERİ DOĞUYOR
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, “Yeni dijital teknolojiler ile hızla ilerleyen dijital dönüşüm, ekonomik şartları ve beklentileri de değiştiriyor. Mevcut iş modelleri dijitalleşerek dönüşüyor, yeni iş modelleri doğuyor. Bu süreçte işletmelerin adaptasyonlarını çok önemsiyoruz. Türkiye’de ilk defa bir Oda/Borsa bünyesinde kurulan “Dijital Dönüşüm Ofisimiz”, dijital dönüşüm stratejilerini belirlerken yol haritası hazırlamakta zorlanan işletmelere profesyonel destek vermeyi hedefliyor. Projemizin, İzmir’in girişimcilik, inovasyon ve dijitalleşme ekseninde dönüşümüne ciddi katkılar sunacağına inanıyorum” ifadelerine yer verdi.
ÖNCELİK SİSTEM OLUŞTURMAK
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Kızılgüneşler ise açıklamasında, “Bu anket ile mevcut durumu görmüş olacağız. Sonrasında Metaverse, Blok Zinciri, Yapay Zeka, Büyük Veri, Nesnelerin İnterneti, Bulut Bilişim, Dijital Platformlar, Robotik, Mobilite, Sanal ve Arttırılmış Gerçeklik, Akıllı Şehir gibi alanlarda firmaları geliştirmek istiyoruz. Birbirleriyle etkileşim içerisinde olarak öğrenmeye dayalı bir sistem oluşturmak önceliğimiz. Önümüzdeki günlerde yeni nesil ticari kanallar, teşvik ve destekler konularında eğitim ve etkinlikler düzenlemeyi planlıyoruz” diye konuştu.
SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?
“Firmalarda Dijital Dönüşüm Olgunluk Seviyesi Anketi”ne katılmak isteyen firmalar https://izto.org.tr/tr/tg/dijitaldonusum linki üzerinden başvuru yapabilecek. Başvurunun ardından firmalarla iletişime geçilecek ve firma ziyareti&saha araştırması için randevu oluşturulacak. Uygulama süresi olarak her firmaya 2 iş günü ayrılacak. Soru setlerine verilen cevaplar ve firma ziyareti sırasında elde edilen gözlemler kullanılarak firma hakkında rapor hazırlanacak ve seviyelendirme yapılacak.
Haber Merkezi