İkili eğitimde akşam oldu
İzmir'de depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkılan ve henüz yeniden yapılamayan okullar, eğitim açığını beraberinde getirdi. Öğrencilerin...
İzmir’de depreme dayanıksız olduğu gerekçesiyle yıkılan ve henüz yeniden yapılamayan okullar, eğitim açığını beraberinde getirdi. Öğrencilerin başka okullara taşınmasıyla birlikte sınıf mevcutları arttı, bazı okullarda ikili eğitime geçildi. Bu uygulama yüzünden geç saatlerde çıkan öğrenciler için hem güvenlik hem de ulaşım sorunu kendisini gösterdi. Eğitim-Sen İzmir 5 No’lu Şube Başkanı Özcan Çetin, “Özellikle ortaokul ve lisede ders sayısı fazla olduğu için ikili eğitimde öğrenciler akşam okuldan çok geç saatlerde çıkıyor. Bu uygulama birçok soruna neden oluyor. Bütün bunların sorumlusu Milli Eğitim Bakanlığı” dedi. Öte yandan duruma öğrenci velileri de isyan etti.
4-5 YILLIK SÜREÇ
Yeniizmir.com internet sitesinden Sıla Arabacaoğlu’nun haberine göre, ikili eğitime geçilmesinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın ne kadar hazırlıksız olduğunun ortaya çıktığını söyleyen Çetin, “Yaklaşık 4-5 yıllık süreç içerisinde okulların depreme dayanıksız olduğunun tespitini yapıyorsunuz. Sonra da yıkım için, yapım için onay alınıyor ama işlem gerçekleştirilmiyor. Bu ne kadar plansız olunduğunu ve önceliklerin başka şeyler olduğunu ortaya çıkarıyor. Sadece o değil, depreme dayanıksız olan bazı okulların iki tanesini bir okula taşıyorlar. Yani aynı binada üç okul oluyor. Hem öğrenci yoğunluğu hem okullar arası kaos ve idari sorunlar… O da yetmiyor bazen bir okulu üç farklı okula gönderiyorlar” ifadelerini kullandı.
Özcan Çetin, eğitimdeyaşanan kaosun altında öğrencilerin okuldan geç çıkması nedeniyle güvenlik sorunu ortaya çıktığını belirterek, “Özellikle ortaokul ve lisede ders sayısı fazla olduğu için ikili eğitimde öğrenciler akşam çok geç saatlerde çıkıyor. Bu da hem çocukların güvenliğini etkiliyor hem de çocuklar dinlenemiyor. Bütün bunların sorumlusu Milli Eğitim Bakanlığı’dır” diye konuştu.
ÇEDES UNUTULMADI
Eğitimde birçok sorun yaşanırken şu anda iktidarın terk derdinin bütün okulları imam hatipleştirmek olduğunu söyleyen Çetin, “Kamuoyunda ÇEDES olarak bilinen proje ile okullara manevi danışman ve imam atıyorlar. Eğitimde kalıcı çözümler üretilmesi gerekirken onlar okulların dinselleştirilmesine yönelik çaba veriyorlar. Biz bu konuda yeni gelen İzmir İl Eğitim Müdürü ile görüşüp eleştirilerimizi ileteceğiz” dedi.
‘180 OKULDA İKİLİ EĞİTİM’
Öğrenci Veli Dayanışma Derneği (Veli-Der) İzmir Şube Başkanı Necati Kalafat, “Depremden kaynaklı okulların yeniden yapılması yaklaşık 3 senedi rİzmir’in gündeminde. Bir okulun güçlendirilmesi ya da yıkımının üç senede yapılamaması çok zor. Alsancak’ta bir gökdelen 6 ayda bitiriyor ama bir okul 3 yılda güçlendirilemiyor. Her şeyin para olduğu bir devirden geçiyoruz. Sabahçılar evden 6’da çıkıyor, ilkokul çocukları için çok zor. Öğlenciler ise akşam 9 gibi eve geliyor. Bu uygulama öğrencileri eğitimden soğutur. Çok sık öğrenci giriş çıkışı olduğu için sınıflarda temizlik bile yapılamıyor. Elbette çocuklarımızın can güvenliği çok önemli ama burada bizi rahatsız eden konu ile ilgili tedbir alınmaması. İzmir’de 180’e yakın okulda ikili eğitim var ve sürekli olarak yeni depreme dayanıksız raporları geliyor. Bu gidişleneredeyse İzmir’deki okulların yarısından fazlası birleştirecek. Mesele sadece bina değil, öğrencilerin psikolojik sağlıkları da çok önemli” ifadelerini kullandı.