Günümüzde tık odaklı gazetecilik

Bir haberin içeriğinden, kalitesinden ve doğruluğundan ziyade sadece tıklanma sayısına ve reklam gelirlerine odaklanılan gazetecilik türüne...

Bir haberin içeriğinden, kalitesinden ve doğruluğundan ziyade sadece tıklanma sayısına ve reklam gelirlerine odaklanılan gazetecilik türüne ‘Tık odaklı gazetecilik’ adı verilmektedir. Tık odaklı gazetecilikte esas olan, gazetecilik mesleğinin temel prensipleri olan doğruluk, objektiflik, dürüstlük, kamu faydası, şeffaflık yerine finansal fayda sağlayabilmektir.

Gazetecilik mesleğinin temelini oluşturan kamu faydası prensibinin yok sayıldığı tık odaklı gazetecilikte, okuyucuların dikkatini çekip habere çekilmesini sağlayacak başlıklar kullanılması ana temayı oluşturmaktadır. Tık odaklı gazetecilikte, esas amaç kişiyi sansasyonel başlıklarla içeriğin içerisine çekmektir. Bu nedenle haberlerin niteliği, doğruluğu ve objektifliği, finansal kaygıların gerisinde kalmaktadır.

Bakmadan Geçme