• Haberler
  • Gıda ürünleri ihracatında katma değerle artırma hedefi

Gıda ürünleri ihracatında katma değerle artırma hedefi

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) bünyesindeki tarım ve gıda ihracatçıları, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sonrası dış...

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) bünyesindeki tarım ve gıda ihracatçıları, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını sonrası dış satımlarını katma değerli ürünlere ağırlık vererek artırmayı hedefliyor. Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) İzmir Şubesi’nden yapılan açıklamaya göre, şube ile Tarım Gazetecileri ve Yazarları Derneği (TAGYAD) iş birliğiyle Ege İhracatçı Birlikleri bünyesindeki tarım ve gıda ihracatı yapan birliklerin başkanlarıyla online toplantı düzenlendi.

“Daha üst seviyeye çıkabilir”

“Türkiye’de Tarım ve Gıda İhracatının Geleceği” isimli online toplantıda değerlendirmede bulunan EİB Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, ana hedeflerinin tarım ve gıda sektörlerinde katma değerli üretim ve ihracatı arttırmak olduğunu söyledi. Bu sektörlerin stratejik olduğunu vurgulayan Eskinazi, “Türkiye’nin potansiyeli doğru yönetildiği takdirde tarım ve gıda ürünlerinde ithalat rakamları gerileyebilir. Türkiye, kendi kendine yettiği gibi tarım ve gıda ürünleri ihracatında daha üst seviyelere çıkabilir” ifadelerini kullandı.

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep de salgın sonrasında gıda güvenliğinin her zamankinden daha önemli olduğunu gözlemlediğini, bundan sonraki süreçte ithalat yerine yerli üretim yapmak mecburiyetinin algılandığını kaydetti.

“Geleceğe olumlu bakabiliyoruz”

Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak ise Türkiye’nin 12 ay taze sebze ve meyve üretimi yapabildiğine değinerek şunları aktardı: “Türkiye gibi 12 ay taze meyve sebze üretimi ve servisini yapabilen ülkeler, tarım politikalarını sürdürülebilir ve başarıyla yönettiklerinde bir adım önde olacaklar. Bundan iki yıl önce hemen hemen hiçbir Uzak Doğu ülkesine ihracatımız yokken Çin’e, Tayvan’a, Güney Kore’ye kiraz için, Tayland’a elma için ihraç izinlerini aldık. Hava kargo ağının da gelişmesi ile birlikte bu ülkelere taze meyve ihracatımızı 20 milyon dolara çıkardık. Ülkemiz için en az 200 milyon dolarlık bir potansiyel olduğunu düşünüyorum. Tüm bu gelişmelere bakıldığında Türkiye’nin tarım ve gıda ihracatının geleceğine olumlu bakabiliyoruz. Katma değerli ürün ihracatımızı artırarak ihracat rakamlarımızı iki katına çıkarabiliriz.”

Haber Merkezi

Bakmadan Geçme