- Haberler
- DEVLET HASTANESİNDEKİ YENİ UYGULAMAYA HEKİMLERDEN TEPKİ
DEVLET HASTANESİNDEKİ YENİ UYGULAMAYA HEKİMLERDEN TEPKİ
Ödemiş Devlet Hastanesi&rsquonde 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren başlayacak yeni uygulamayla ilgili hekimlerden tepki geldi. Yeni...
Ödemiş Devlet Hastanesi’nde 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren başlayacak yeni uygulamayla ilgili hekimlerden tepki geldi. Yeni uygulamayla birlikte tıbbi sekreterler olmadan muayene yapılacağını belirten hekimler, bu durumun hekimlerin iş yükünü artıracağını belirterek hasta mahremiyeti gerekçesiyle böyle bir uygulamaya gidilmesinin yanlış olduğu belirtildi.
Konuyla ilgili basın açıklaması yapan Türk Tabipler Birliği İzmir Tabip Odası Ödemiş Temsilcisi Dr. Salih Özgür şu ifadelere yer verdi: “Bizler Ödemiş Devlet Hastanesi hekimleriyiz. Geçen hafta içerisinde hastanemiz yöneticiliği (başhekimliği) tarafından tüm hekimlere bir yazı tebliğ edildi. Bu yazıda hasta mahremiyetinin korunması amacıyla yeni düzenlemeler yapıldığı ve bununla ilgili olarak 10 yıldır poliklinikte birlikte çalıştığımız sekreterlerin alınacağı yani hekimlerin tek başlarına poliklinik hizmeti verecekleri, bu uygulamaya 1 Ocak 2016’dan itibaren başlanacağı belirtiliyordu.
Hekimler poliklinik hizmetlerini uzun yıllar hemşirelerle birlikte yaptılar. 2005 yılında hastanemizde bilgisayar sistemine geçilmesiyle hemşireler servislere alındılar ve yerlerine tıbbi sekreterler verildi. İdarenin emriyle 1 Ocak 2016’dan başlayarak hastaların poliklinik giriş-çıkış düzenlenmesi, hasta ile ilgili bilgilerin bilgisayarlara yazılması, tetkik ve müdahalelerin kaydedilmesi, reçetelerin basılması gibi halen sekreterlerin yapmakta olduğu tüm işlemler hekimlerce yapılacak. Dolayısıyla hekim, hasta muayene ve müdahaleleri yanında bu işlemlere de zaman ayırmak zorunda kalacaktır. Hekimin iş yükü artmasıyla muayene süreleri uzayacak bu da muayene edilen hasta sayısında azalmaya sebep olacaktır.
Atıl durumda kalacak olan sekreterlerin işlerine ne şekilde devam edecekleri ya da işten çıkartılıp çıkartılmayacakları ise yazıda belirtilmemektedir. Hasta sayısında azalma sonrasında, özellikle uzaktan gelip muayene sırası bulamayan hasta ve yakınları ile tartışmalar yaşanacaktır. Muayene olamayan hastalar mağdur olacaktır. Ayrıca özellikle kadın doğum, genel cerrahi, üroloji ve benzeri bazı branşlarda hekimler tek bayan hasta muayenesinde sıkıntı çekecekler ve muhtemel taciz iddiaları karşısında savunmasız kalacaklardır.
“İNANDIRICI DEĞİL!”
Yeni uygulamayla ilgili hasta mahremiyeti gerekçesinin inandırıcı olmadığı belirtilen açıklamada, “Tebliğ edilen yazıda sekreterlerin alınma gerekçesi olarak hasta mahremiyeti gösterilmektedir ki bu asla inandırıcı değildir. Hasta mahremiyeti sadece polikliniklere özgü bir durum değildir. Yaklaşık 250 yataklı hastanemizde sadece 10 kadar oda tek yataklıdır. Hastalar 2-3-4 ve hatta 5 yataklı odalarda yatırılmakta ve tedavi görmektedirler.
Hemen her hastanın başında ayrıca bir refakatçi bulunmaktadır. Serviste yatan hastanın viziti (muayenesi), EKG çekilmesi, enjeksiyonları, pansumanları mahremiyet kurallarının işletilemediği böyle bir ortamda gerçekleştirilmektedir. Aynı şekilde acil servis, yoğun bakımlar, postop bakım, ameliyathane ve doğumhane gibi yerlerde de aslında sağlık personeli olmayan taşeron firma çalışanları da görev yapmaktadır. Tüm muayene ve müdahaleler bu kişilerle birlikte yapılmaktadır.
Yukarıda beliritilen yerlerde hasta mahremiyetine yönelik hiçbir şey yapmadan hasta mahremiyeti gerekçesiyle sekreterlerin polikliniklerden alınması yanlıştır. Hastane idaresi, hasta sayısında başta azalma olsa da hekimlerin azalacak olan ek ödemelerini arttırmak için her koşulda çalışmaya devam edeceklerini ve sonuçta sorun çıkmayacağını düşünmektedir.
Yukarıda belirtilen hususlar değerlendirildiğinde sekreterlerin polikliniklerden alınmaları hastane idaresine, hekimlere, hastalara yani kimseye bir fayda sağlamayacaktır. Aksine iş yavaşlayacak, hastalar mağdur olacak, iş yükü fazlalaşan hekimlerin hata yapma olasılıkları artacak, muhtemelen sekreterlerin de bir kısmı işten çıkartılacaktır” denildi.