STEM PROJESİ BADEMLİ ORTAOKULUNDA HAYAT BULDU

İngilizce Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin birleşiminden oluşan, dört önemli disiplinin...

İngilizce Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin birleşiminden oluşan, dört önemli disiplinin birbirleriyle entegrasyonunu hedefleyen eğitim sistemi Ödemiş Bademli Ortaokulu'nda hayat buldu.

Öğrencilerde özgüveni, akıl yürütmeyi, ekip çalışmasını, icat yapabilmeyi, problem çözebilme yeterliliklerini kazandıran STEM projesini Bademli Ortaokulu'na kazandıran isim olan Okul Müdürü Ramazan Göçen, Şanlıurfa STEM Merkezi'ne okul öğretmenleriyle bir eğitim gezisi düzenleyerek öğretmenlerin konu ile ilgili olarak bilgilenmelerini sağlayıp eğitim, deneyim ve kazanım edinmelerinin aracısı oldu. Proje Koordinatör Öğretmenliği görevini sürdüren Turan Katırcıoğlu başkanlığında Bademli'ye donanımlı biçimde dönen öğretmenler, öğrendiklerini ve edindikleri deneyimleri öğrencileri ve diğer meslektaşlarıyla hayata geçirmeye başladı.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ödemiş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Ödemiş Ziraat ve Ticaret odaları, Bademli Kooperatifi, Yeşil Bademli Kooperatifi ve yöre halkının desteğiyle proje için gerekli malzemelerin alımı sağlanarak çalışmaların başlayabildiğini belirten öğretmenler, öğrencileri projeye dhil ederek projeyi hayata geçirdiler.

 

'BİLİŞİM' VE  'FEN BİLİMLERİ' DERSLİKLERİ PROJE ODAKLI DÜZENLENDİ

Koordinatör öğretmen Turan Katırcıoğlu önderliğinde proje için öğrenci seçimi, malzeme seçimi ve temini, çalışma planları tamamlanarak malzemelerin sınıflandırılmasını sağlayacak çok amaçlı dönerli dolap alımı gerçekleştirerek, okulun  'Bilişim' ve  'Fen Bilimleri' dersliklerini STEM çalışmalarına uygun koşullarda yeniden düzenleyen öğretmenler çalışmalarına başladı.

Proje kapsamında İngilizce öğretmeni Ayhan Akyıldız platform ve yenilenebilir enerji ile hareket neden araç geliştirerek öğrencilerin ilgisini uyandırdı. Matematik öğretmeni Selin Çetin robotik çalışmasıyla, sosyal bilgiler öğretmeni basit makineler ve vinç çalışmasıyla, koordinatör öğretmen Turan Katırcıoğlu emniyetli asansör, jeneratör ve mors telgrafı çalışmasıyla öğrencilerin nabzını yakaladı.

Sürece öğrencileri dhil etmelerinin en önemli nedeni olarak onların heyecanını arttırmak, ilgisini çekmek ve malzemeleri tanımalarını sağlamak olduğunu belirten öğretmenler, 'STEM projesi disiplinler arası çalışmayı gerektiren bir süreç iken aynı zamanda akademik başarıyı da arttırıyor' diye konuştu.

Küçük yaşlarda sahip olunan 'yaratıcılığı' kullanarak, destekleyerek, tetikleyerek problem odaklı çalışmaya, çocuklardaki 'merak' duygusundan yola çıkarak çözümler bulmaya odaklı bir eğitim sistemi olan STEM'in proje öğretmenleri; öğrenme motivasyonunu, tasarım odaklı düşünmeyi, yenilikçi olmayı ve problem çözmeyi teşvik eden projenin, öğrencilere kazandırdığı özellikler ve kendileri için de yeni bir deneyim alanı olması dolayısıyla devam edeceğini ifade ettiler.

Gülten Kır

Bakmadan Geçme