“Sosyal medyada negatif içerikler, pozitif içeriklerden kolay yayılıyor”
Koç Üniversitesi öğretim görevlisi ve siyaset bilimci Kemal Büyükyüksel, sosyal medya platformu X’te yapılmış güncel bir...
Koç Üniversitesi öğretim görevlisi ve siyaset bilimci Kemal Büyükyüksel, sosyal medya platformu X'te yapılmış güncel bir araştırmanın sonucunu paylaştı ve yorumladı. Araştırmaya göre eski adı Twitter olan X'te siyasi paylaşımların arasında negatif tona sahip olanlar, pozitif tona sahip içeriklerden daha kolay yayılıyor.
Büyükyüksel, yaptığı paylaşımda 'Yapılan güncel bir araştırmada Twitter'da siyasi tartışmalarda negatif tona sahip içeriklerin pozitif tona sahip içeriklerden neredeyse her durumda daha kolay yayıldığı gözlemlenmiş. Toplumun geniş kısmının olumlu veya olumsuz gördüğü olay farketmeksizin. Sosyal medyanın gerçek dünyayı ne kadar yansıttığı hep tartışma konusu. Ama eğer neredeyse her durumda negatif tona sahip söylemler ve içerikler daha kolay yayılıyorsa ve etkileşim açısından asimetrik avantaja sahip ise burada maruz kalınan negatiflik tamamen temsili olmayabilir.' dedi.
Yapılan güncel bir araştırmada Twitter'da siyasi tartışmalarda negatif tona sahip içeriklerin pozitif tona sahip içeriklerden neredeyse her durumda daha kolay yayıldığı gözlemlenmiş. Toplumun geniş kısmının olumlu veya olumsuz gördüğü olay farketmeksizin.https://t.co/Ss4NXUBkCK
— Kemal Büyükyüksel (@KBuyukyuksel) August 28, 2023
Utku Beycan