Müşteri eziyetleri hizmeti!

Son dönemde kurumların giriş bölgelerinde ya da çıkardıkları yayın organlarında 'misyonumuz' ve 'vizyonumuz' gibi herkes tarafından...

Son dönemde kurumların giriş bölgelerinde ya da çıkardıkları yayın organlarında 'misyonumuz' ve 'vizyonumuz' gibi herkes tarafından hemen anlaşılmayan bazı alengirli ifadeler sizin de gözünüze çarpıyor mu bilmiyorum. Bu başlıkların altında da yine o bildik ve tanıdık süslü püslü laflar. Çoğu da başlıkla uzaktan yakından ilgili değil.

Misyon, 'görev', vizyon da 'görüntü' demektir.

Misyoner de kendine bir işi görev edinmiş kişi demektir. Misyoner bizim dilimizde yaygın kullanımı ile 'müslüman mahallesinde salyangoz sattığına inanılan' başka dinlerin tanıtımını yapmaya çalışan kişilerdir. Misyoner 'görev adamıdır' yani.

Bir de 'müşteri hizmetleri servisi' diye de bir şeyler var ortalıkta dolaşan tanımlamalar arasında.  Güya müşterilere hizmet için çalışıyorlar. Tabii bu hizmetlerin çoğu sesli ortamda. Anlayacağınız telefon ile hizmet sağlıyorlar. Açıkçası sizi laf kalabalığı ile oyalıyorlar. Efendim şöyle olursa böyle olur, böyle olursa da şöyle olur falan.

Size hizmet edecekler ya!

Görev adamı olmak kötü değildir. Eğer sadece laf üretmiyor aynı zamanda verilen görevleri yapıyor ve de zamanı geldiğinde görev almasını biliyorsanız ne ala. Fakat aldığınız görevleri yerine getiriyorken sorgulamıyorsanız biraz durun diyeceğim.

'Şüphesiz' benim için geçerli bir ön kabul değildir. Eğer insanoğlu şüphe etmese hep kendisine verilenle yetinse idi hiçbir buluş yapılamazdı. Ne olursa olsun insanlık bilimsel şüpheyi elden bırakmamalıdır.

Uzatmayalım ve de dağıtmayalım.

Geçtiğimiz günlerde vatandaşın doğalgazı aniden kesilmiş. Vatandaş bakmış ki, doğalgaz faturasını yatırmayı unutmuş. 'Bir kağıt da gelmedi ki takip edelim' demiş. Olabilir. Parayı yatırmadı iseniz doğal olarak kesilecek. Kamu hizmeti değil ki bu! Özel sektör. O sana doğalgaz sağlayacak sen de ona kazandığın paranın bir kısmını vereceksin ama vatandaş diyor ki, 'Yahu eve kadar geldiniz; tamam. Keseceksiniz anlaşıldı. Ona da tamam… Bari kapıyı çalıp da 'kesiyoruz' deseler.

Vatandaş devam ediyor: 'Hanım aradı ateş püskürüyor. Zaten evin hiçbir şeyi ile ilgilenmiyorsun! Bak doğalgaz parasını yatırmayı unutmuşsun kesmişler. Ben şimdi bu soğukta ne yapacak, nasıl yemek pişireceğim!' Kadın haklı!

Vatandaş işi gücü arasında hemen banka, para ve internet falan derken parayı ödemiş. Çevirmiş 187'yi 'böyleyken böyle' diyecek, demiş ki 187, 'Efendim müşteri hizmetlerini arayıp konu hakkında bilgi vereceksiniz! Numarası da şu…'

Hah demiş vatandaş, 'Hizmet dediğin böyle olur işte!'

Çevirmiş o bahsi geçen hizmetleri. Çevirmiş ama 'Şurayı arayacaksın şu numarayı, burayı arayacaksan da şu numarayı çevireceksin' Yok aboneydi, TC idi, tel numarası idi derken zaman aşımından bir daha arayacaksın.

Tabi vatandaş bu! Dellenmiş telefon başında ve 'Başlarım hizmetine!' demiş.

Karısı da habire arar durur 'Donuyoruz ve yemek de yapamadım. Akşam zıkkımın kökünü ye' diye dırlanırmış.

Bu arada biri ona demiş ki, 'Merak etme parayı yatırdı isen açarlar'

Akşam eve gelmiş bakmış ki ne açılmış ne de bir ses var!

Bu arada bu işlerden biraz anlayan oğlunu aramış. Oğlu tam eve girecekken doğalgaz vanasının kapalı olduğunu görmüş. Biri şaka mı yaptı falan derken, anlaşılmış ki, sessizce gelip kesmişler, yine aynı sessizlikte gelip açmışlar. Kesiyoruz demedikleri gibi kapıyı çalıp açıyoruz da dememişler.

Hani dedik ya müşteri hizmetleri diye. O dediğimiz telefonla yapılıyormuş.

İş yaparken ev sahibini rahatsız etmemek için oldukça sessiz 'hizmet' ederlermiş. Yani müşteri memnuniyetini ön plana alırlarmış. Sessiz ve derinden hizmet yani.

**

Muhabbet doğalgazdan açılmışken bir muhtarımızın feryadına da katkı yapalım. Meşrutiyet Mahallesi muhtarı Ruhi Evcimen Facebook'ta bağırıyor da bağırıyor! Bağırmakla kalmıyor, ilgili yerlere de şikyetler ediyormuş:

'Bizim mahalleye doğalgaz ne zaman gelecek'

Hemen belirteyim, şu ana kadar kullanımdan dolayı şahsen çok memnunum. Kim getirdi götürdü ise, kimler vesile oldu ise onlara peşinen teşekkür ederim. Büyük kolaylık, ucuzluk ve temizlik…

Ama, bina bağlantısı sırasında bizim de binanın su bağlantısını kopardılar, girişin mermerlerini söktüler. Yeniden eski haline getirelim isterken yaklaşık 2 bin lira ek masraf ettiğimizi de müşteri hizmetlerine bildireyim ki vatandaşın kış ortasında neden doğalgaz bağlantısı yaptırmadığına ve işlerin durma noktasına geldiğine ilişkin bir nebze de olsa açıklama olsun.

'Müşteri hizmetleri; insanlara, bir ürünü satın almadan önce, satın alırken veya satın aldıktan sonra sağlanan pozitif ve yardımcı bir uygulama olarak tasvir edilebilir'

'He, he' diyor ya şimdiki gençler…

 

Bu yazı gazetemizin 23 Mart 2018 tarihli sayısında yayınlanmıştır.

Bakmadan Geçme