Bozdağ'ın zirvesine kardan ev yaptı

Ödemiş Devlet Hastanesi Üroloji Uzmanı 44 yaşındaki doktor Nuri Zeyrek, dağcılıkta farkındalık sağlamak için Bozdağ zirvesine tırmanıp iglo olarak bilinen Eskimo evi yaptı ve geceyi buzlardan yapılan evde geçirdi. Bir çocuk babası Zeyrek, 10 yıldır Efe Dağcılık Kulübü ile yurdun çeşitli bölgelerindeki çok sayıdaki yüksek dağlara tırmanışta bulunarak her geçen gün dağcılık tecrübesini arttırıp profesyonel bir dağcı haline geldi. Hafta sonları Efe Dağcılık Kulübü ile gittiği tırmanışlara bir yenisini ekleyerek ismini duyurmasını bildi.

Beş saat boyunca uğraştı

Dağcılık aşkı her geçen gün büyüyen Nuri Zeyrek, çantasına tulumunu ve eşyalarını koyarak arabasıyla Bozdağ'a kadar gitti. Arabasını Bozdağ'da bırakan Zeyrek, saat 09.00'da tırmanışa geçti. 2.5 saat süren yolculuktan sonra da 1157 metrelik zirveye ulaştı. Beş saat içerisinde yoğunlaşmış karları keserek bir kişinin kalabileceği üç metrekarelik iglo yaptı. Evin altı ve üstü buz ve karlarla kaplıydı. Kendine özgü yüzeceklerle ve karları eriterek elde ettiği suyla içecek ihtiyacını da karşıladı. Kahvesini ve çayını içip evin tabanına serdiği mat üzerine uyku tulumunu giyerek uykuya dalan Dr. Zeyrek, sabah kahvaltısını yaptıktan sonra Ödemiş'ten yanına gelen dağcı arkadaşları Mustafa Kırlı, Enis Çakıroğlu ve İbrahim Sürel ile dağda sohbet edip zirveyi dolaştıktan sonra macera sona erdi.

'Ödemiş'te dağcılığı geliştirmeye çalışıyoruz'

Zeyrek, konu ile ilgili şöyle konuştu: '12-13 senedir Ödemiş Devlet Hastanesi'nde Üroloji Uzmanı olarak görev yapıyorum. Mesleğimiz, sıkıntılı ve stresli bir meslek. Bu stresimizi atmak için burada dağcılık faaliyetlerine başladım. Dağcılık; stresimi azaltan, kafamı tamamen boşaltmamı sağlayan bir uğraşı alanı oldu. Yaklaşık 10 yıldır bunu yapmaya ve Ödemiş'te dağcılığı oluşturmaya çalışıyoruz. Bir nebze oluşturabildik ve daha da geliştirmeye çalışıyoruz. 'Ödemiş'te dağcılığı daha nasıl geliştirebiliriz?' düşüncesiyle farklı farklı fikirlerle yola çıkıyoruz.

Geceyi igloda geçirdi

Kişisel olarak farklı bir faaliyet düzenledim. Bozdağ'ın zirvesinde 'Eskimoların evi' olarak adlandırabileceğimiz buz ev etkinliği planladım. Amacım, Bozdağ'ın zirvesine çıkarak orada bu buz evi yapıp içinde barınmaktı. Sabah 09.30'da Bozdağ Mahallesi'nden hareket ettim. 2.5 saatlik bir yürüyüşle Bozdağ'ın zirvesine ulaştım. Kar kalitesinden umutsuzdum ama kardan blok çıkartabileceğimi düşündüm ve başladım işe. Beş saatlik bir uğraşla buzdan evi yapmaya başardım. Akşam da buz evin içinde yorgunluğumun atarak keyfini çıkardım. Sabaha kadar içinde barındım. Sabah da arkadaşlarım ziyaretime geldiler ve yaptığım buz evi beğendiler. Farklı bir etkinlik oldu. Umarım daha kalabalık şekilde çıkıp Bozdağ'ın zirvesinde kar mağaraları yaparız' şeklinde konuştu.