Balçova Arsa Mağdurları’nın mağduriyetlerini giderecek planlar askıya çıktı
Balçova’da 1969’da başlayan süreçle beraber 5000’e yakın kişi sosyal konut elde edebilmek için Balçova’daki hazine arazilerini...
Balçova'da 1969'da başlayan süreçle beraber 5000'e yakın kişi sosyal konut elde edebilmek için Balçova'daki hazine arazilerini satın almaya başlamış, ancak 3800 kişi tapu alamamıştı. Belirsizlikler 2011 yılında yapılan bir çalışmayla giderilmeye çalışılmış, ancak çalışmalar sonuçsuz kalmıştı.
2019 yılında Balçova Belediyesi ve İzmir Büyükşehir Belediyesi ortaklığı ile başlayan yeni imar planı çalışması, kurum görüşleri ve jeolojik ve jeoteknik etütler dikkate alınarak güncellendi.
Güncel planlar askıya çıktı
Balçova'da 50 yılı yakın süredir devam eden arsa mağduriyetlerinin giderilmesi için yapılan imar planları, askıya çıktı. Söz konusu mağduriyetler son seçim döneminden önce tekrar konuşulmuş, İzmir Büyükşehir Belediyesi arsa mağdurlarının sorununu çözmek için yeni bir imar planı hazırlamaya başlamıştı.
Hazırlanan planların Ağustos ayındaki toplantıda Balçova Belediye Meclisi üyeleri tarafından onaylandığı Büyükşehir Belediyesi'ne iletilmiş, Büyükşehir Belediye Meclisi'nin son oturumunda planlar oy birliği ile kabul edilmişti.
866 parseli kaplayacak
Planlar, 866 parselden ve 287 bin 649 metrekareden oluşan Barlova Arsaları üzerine kurulacak. Bu parsellerin %97'si özel mülkiyet olarak kayıtlanırken, 6912 metrekareyi kapsayan 21 parsel ise Balçova Belediyesi'nin sorumluluğunda olacak. Ayrıca 9.257 metrekarelik 4 parselde ise Maliye Hazinesi hak sahibi olacak.
Yeni planların topografiye ve çevre ulaşım ağına uygun olduğu, planlar çerçevesinde İzmir Çeşme Otobanı bağlantı yolunun revize edildiği ve taşıt yüküne dayanıklı düzenlemeler yapıldığı, eğimli arazi yapısından dolayı büyük imar parselleri oluşturulduğu ve bu şekilde küçük parsellerde oluşabilecek yapılaşma sorunlarının engellendiği, taban alanı katsayısının yüzde 13'e düşürüldüğü ve geniş bahçe kullanımı ve açık alanlar için imkan sağlandığı, yeşil alanların ve parkların yaya yollarıyla birleştirilerek daha geniş ve erişebilir hale getirildiği, koruma altında olmayan ağaçların koruma altına alındığı, sosyal ve teknik altyapı alanlarının yeniden düzenlendiği ve özellikle sağlık, eğitim ve yeşil alan kullanımının arttırıldığı, üst ölçekli planları uyum sağlandığı, kullanım kararlarının birliktelik ilkesine göre verildiği, plan düzenlemelerinin karayolları kamulaştırma sınırları dikkate alınarak yapıldığı, imar planları ile uyumsuz bölgelerin yeniden düzenlenerek planlı bir yapı oluşturulduğu belirtildi.
haber merkezi