7 İLDEN 50 ÜRETİCİ KOOPERATİFİNİN TEMSİLCİLERİ ÖDEMİŞ’TE BULUŞTU

 Üretici kooperatiflerinden &ldquoBademli&rdquo ve &ldquoTire Süt&rdquo modeline mercek Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Pazarlama Daire Başkanlığı&rsquona ait...

 Üretici kooperatiflerinden 'Bademli' ve 'Tire Süt' modeline mercek

Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Pazarlama Daire Başkanlığı'na ait 'Tarımsal Örgütlerin Pazarlama Kabiliyetlerinin Geliştirilmesi Projesi'nin uygulandığı 7 pilot ilin kooperatif temsilcileri Küçük Menderes havzasındaki başarılı kooperatifçilik örneklerini incelemek üzere Ödemiş'te buluştu. Bademli ve Tire'deki kooperatifleri mercek altına alan temsilcilerin kooperatif ziyaretleri öncesi Ödemiş Belediye Kongre Merkezi iletişim ve deneyim paylaşımı toplantısı düzenlendi.  Tarımsal Örgütlerin Pazarlama Kabiliyetlerinin Geliştirilmesi Projesi hakkında bilgiler verildi.

Ödemiş'teki kooperatif ve üretici birliklerinin de ilgi gösterdiği toplantıya Ödemiş Kaymakamı Celil Ateşoğlu Tarım Reformu Genel Müdür Yardımcısı Ümit Bingöl, İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdür Yardımcısı Hüseyin Akbaş, Ödemiş Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü İbrahim Altıntaş, Belediye Meclisi Üyesi İpek Yılmaz ile çok sayıda yetkili katıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Ödemiş Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürü İbrahim Altıntaş, Ödemiş'in tarım ve hayvancılıktaki rakamlarını paylaşarak 7 pilot ildeki kooperatiflerin temsilcilerini Ödemiş'te ağırlamaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi.

İzmir Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdür Yardımcısı Hüseyin Akbaş da hedeflerinin üretici örgütlerindeki kurumsal kapasiteyi güçlendirmek olduğuna dikkati çekti. AB yolundaki Türkiye'de kurumsal güçlenmenin önemine vurgu yapan Akbaş, üretici örgütlerinin desteklemelerden yeterince yararlanmadığını istenen düzeye ulaşmak için üretici örgütlerinin proje üretmesi gerektiğini söyledi.

 

'PAZARLAMA DAHA ÖNEMLİ HALE GELDİ'

Ödemiş Kaymakamı Celil Ateşoğlu, üretmek kadar pazarlamanın önemli olduğunu ifade etti. Ödemiş'te Bademli Fidancılık ve Tarımsal Kalkınma Kooperatifi'nin hem üretim hem de pazarlama açısından en güzel örneklerden biri olduğunu dile getiren Ateşoğlu, 'Ege'de hep söylenir; 'Efeler tek tek oynar' diye. Kooperatif örnekleriyle aslında efelerin bir araya gelmesinin güzelliğini görüyoruz. Pazarlama eksikliğinin giderilmesi adına başlatılan bu çalışma hayırlı ve uğurlu olsun' dedi.

 

'TARIMSAL DESTEKLERİN ETKİN KULLANILMASINI İSTİYORUZ'

Tarım Reformu Genel Müdür Yardımcısı Ümit Bingöl, yapısal bozuklukların giderilmesi için somut adımlar attıklarını belirterek, 'Türkiye üretimde dünya standardını yakaladı. Artık üretimde sıkıntı yok. Geriye devlet organizasyonu ile kooperatifleşme kalıyor. Bugün arazilerin giderek küçülmesi bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin 100 hektarı sulamak için devlet yatırım yapıyor ancak 15 hektarı sulayabiliyor. Bu nedenle yapısal bozuklukları gidermeden pazarlama mümkün değil. Bunun için de birliklere, kooperatiflere ihtiyaç var. Bakanlığımız 12 milyar lira yani 12 katrilyon destekleme veriyor. ÇKS'ye kayıtlı 3 milyona yakın üreticiye böldüğümüzde 4 bin lira gibi bir rakama denk geliyor. Yani üreticiye 10 ay lira maaş veriliyor, memnun ediyor mu hayır çünkü ölçek küçük.

Biz Tarım Reformu Genel Müdürlüğü olarak Türkiye'deki bütün parselleri sayısallaştırdık. %100 yerli bir bilgi sistemiyle tarımı yönetmeye başladık. Tarımsal desteklerin etkin halde kullanımını istiyoruz. Bu nedenle yeni düzenlemede kooperatif üyesi üreticilere 1-2 puan daha fazla verilmesini talep edeceğiz' dedi.

 

7 PİLOT İLDEN 50 ÜRETİCİ KOOPERATİFİ

Bingöl'ün konuşmasının ardından Tarım Reformu Genel Müdürlüğü Pazarlama Daire Başkanlığı'ndan Güher Kaşıkçı, 'Tarımsal Örgütlerin Pazarlama Kabiliyetlerinin Geliştirilmesi Projesi'ni slayt gösterisi eşliğinde anlattı.

Kaşıkçı, proje kapsamında Ankara, Manisa, Amasya, Kahramanmaraş, Kayseri, Erzurum ve Trabzon'un pilot iller olarak belirlendiğini belirterek, 3 yılı kapsayan dönemde etkin ve aktif üretim yapan tarımsal örgütlerle çalışmalar gerçekleştirildiğini aktardı.

Kaşıkçı, projede STK'lar, Üniversiteler ve ilgili kurumlarla birlikte pazar ve pazarlama, örgütlü üreticiliğin pazarlamadaki yeri ve önemi, pazarlama teknikleri, pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulama metotları, markalaşma ile coğrafi işaret gibi konularda ortak çalışmaların hedeflendiğini söyledi.

        

BADEMLİ MODELİNİ İNCELEDİLER

Kaşıkçı projede 7 pilot ilden 50 kooperatifin yer aldığını anket ve çalıştay neticesinde başarılı kooperatif örneklerinin görülmesi için gezilerin kararlaştırıldığını sözlerine ekledi.

Daha sonra Kırsal Kalkınma ve Krediler Daire Başkanlığı'ndan Necdet Kuru, 'Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklemesi Programı' ile ilgili kooperatif temsilcilerini bilgilendirdi. İletişim ve deneyim paylaşımı toplantısının ardından 7 ilden gelen temsilciler, Bademli Fidancılık ve Tarımsal Kalkınma Kooperatifi'ne konuk oldu. Küçük Menderes havzasındaki programına bugün de devam edecek heyet, Tire Süt Kooperatifi'nde incelemelerde bulunacak.

Başar Uçar

 

 

Bakmadan Geçme